Michaela Nylund
Institutionen för naturgeografi (NG)
T424

Jag arbetar på Värmdö Gymnasium där jag undervisar i Geografi och Samhällskunskap. I vanliga fall undervisar jag på alla nivåer i båda ämnena, d.v.s. både Geografi 1 och 2 samt Samhällskunskap 1,2 och 3. Eftersom jag i dagsläget arbetar deltid som gymnasielärare har jag två kurser i Geografi 2.

Mitt projekt under de kommande 2,5 åren syftar till att undersöka jordskred i östra Afrika. Min inriktning kommer förmodligen att ta mänsklig verksamhet i beaktande vad gäller vad som kan påverka jordskred, hur människor reagerar på sådana händelser o.s.v. I slutändan är tanken att vi kanske ska kunna komma fram till någon form av "varningssystem" eller liknande för att undvika skador på egendom och människor i området.